10 Şubat 2008 Pazar

Beyaz Gemi


... Ama durmadın gittin. Hiçbir zaman balık olamayacağını biliyor muydun? Isık-Göl'e kadar yüzemeyeceğini, oradan beyaz gemiyi göremeyeceğini, ona " Merhaba, beyaz gemi, ben geldim" diyemeyeceğini düşünmedin mi küçük çocuk?Ama bir şeyi rahatça söyleyebilirim: çocuk ruhunun bağdaşamadığı her şeyi reddettin sen. İşte bunun için avunuyorum. Bir kez çakıp sönen bir şimşek gibi yaşadın sen. Şimşeklerin kaynağı göktür, gök ise sonsuzluktur, işte bundan dolayı kıvançlıyım.Avunduğum başka bir şey daha var: insanın çocuksu, temiz vicdanı tohumun içindeki öz gibidir. Bu öz olmadan hiç bir tohum gelişemez ve bizleri ilerde ne beklerse beklesin, insanlar yaşadıkça hak, doğruluk denen şeylerde varolacaktır. Senden ayrılırken senin sözlerini yineliyorum küçük çocuk; "Merhaba, beyaz gemi, ben geldim!"

Cengiz Aytmatov - Beyaz Gemi

Hiç yorum yok: