9 Haziran 2009 Salı

Ama Neden?

Gece garip bir rüya gördüm. Rüyamda takvime gözüm takılıyor ve 2019 olduğunu fark ediyorum. Tam otuz beş yaşında olmam gerek, evet tam otuz beş. Deliler gibi ayna aramaya başlıyorum, ayna bulamayınca resmen tepinerek bu lanet evde hiç ayna yok mu diye çığlık çığlığa bağrıyorum. Tek merakım otuz beş yaşındayken nasıl göründüğüm. Ama yok bulamadım ayna falan. Ben rüyaların keyfini süremeyecek kadar bahtsız bir insanım. Rüyada olduğumu anlamam çok kısa bir anımı alır. Ve ben bir tedavi sürecinden sonra bu duruma geldim. Rüya görürken bile herşeyin farkında olmak ve rüyalarına bile müdahale edebilmek iğrenç bir duygu.

Evden mutlu bir şekilde çıkarken arkamdan tanımadığım bir çocuk "teyze" dedi. Buna yorum yapmak yerine tüm günü Leyla gibi düşünerek geçirdim.


Bugün bana yine hiç tanımadığım biri " hayatım sanırım göz çevren için artık bi şeyler kullanman gerek" dedi. Münasebetsiz!



Canım biriyle muhabbet etmek isterken aradığım herkes farklı sebeplerden dolayı meşguldu ve ben hep meşgule atıldım. Bu kötü bir durum bir kez daha anladım. Kırılmadım ama kırılacak neden arıyordum. Bu da çok tehlikeli.

Sevgili dostum Odi'yi çok özledim. Bahçe kapısından içeri girince beni öyle mutlu, sevecen, hiçbir zaman surat asmadan karşılayan biri daha olamaz bu dünyada diye düşünüyorum.

Odi'nin gitmesinde parmağı olan ahaliyle hâlâ konuşmuyorum. Bana " deve kini mi var yavrum sende " dediler. Bunlara yapabileceğim en güzel ve süslü yorumlarımı yaptım...

Büyük bir aile olmanın ve kabile hatta sürü hayatı yaşamanın zorlukları neredeyse çeyrek asırlık olmuş ruhuma ağır gelmeye başladı.

Aradığım insanlar beni yeniden aradıklarında artık anlatacak hiçbir şeyimin olmadığını fark ettim, " ben seni sonra ararım " dedim kendimi devlet memuru gibi hissettim.

Sokağa atılmış bir kedi yavrusu buldum. Tahminimce henüz bir haftalık bile değil. Eliniz ayağınız kırılsın inşallaahhh... gibi bir yorumdan kendimi alamadım. Neyse ki sağlıklı bir yavrucak. Biraz daha büyüsün güzelleşsin onunda fotoğrafları yer alacak baş köşede :)

Çevremde çok fazla soru soran ve konuşan insanlara çok kötü davrandığımı fark ettim. Sanırım çekilmez olan aslında benim.

Gün içinde durmadan şikayet ettim ve hep bir baş ağrısı vardı. Ne yedim ne içtimse geçmedi. Ve küçük çocuklar gibi anlatılanları aslında anlamama rağmen yerli yersiz " ama neden? " dedim. Artık benim kesinlikle aptal olduğumu düşünüyorlar.

Normalde de konsantre sorunu yaşayan bir insandım, ama son günlerde tamamen dünyayla bağlantımı kestim. Sebepsiz bir kesiklik bu. Bundan öncede bir sürü zorlukla karşılaşmama rağmen böylesi kopuklukları bir kaç yıldan beri yaşamıyordum.

Her şeyi unutuyorum, bir çözümü olsa gerek diye her yere notlar almaya başladım. Aldığım notları bile neden aldığımı unuttuğumu fark ettim. Durum çok vahim, örneğin telefonla konuşurken telefonumu arıyorum. Sigaram dudaklarımın arasında dururken sigara yakmak için paketimi arıyorum. Mutfağa su almaya gidip, anaaa ben buraya neden geldiydim dedikten sonra odama dönüyorum ve aklıma geliyor yeniden mutfağa gidiyorum ve yine elim boş dönüyorum. Bu durum tam beş kere tekrarlandı geçen gün. Patatesin kabuklarını çöpe atacağıma patatesleri attım bir de...

Uykum yok ama ne okuyacak ne seyredecek ne de muhabbet edecek kuvvetimde yok... Ölsem mi napsam? Ama sadece bir kaç saatliğine...

9 yorum:

sufi dedi ki...

Sevgili arkadaş;
Rüyana göre sen kendini arıyorsun. Diğer unutkanlıklarsa normal bence. Enazından TV kumandasını kaybedip buzdolabında bulmuyorsun YA!

kaldırımçocukları dedi ki...

rüyamda kendimi arayışım çok mantıklı geldi bana. son zamanlarda sanırım kendimide kaybettim:) televizyon kumandasının buzdolabından çıkmasıda çok vahim bir durum

Berrin dedi ki...

:)))
bence 35 yasında bundan cok farklı olmayacaksın. bekı bıraz kılo almıs olabılırsın. bırazda yuz hatların oturmus olur. .dert etme.

bir kac saatlıgıne ölmek cozum degıl. geri döndükten sonra bır nalamı yok.

kaldırımçocukları dedi ki...

acep kilo olmaya bi çözüm bulamaz mıyım :P haklısın dönüşü olduktan sonra ne anlamı var. hemde aynı ortama ve aynı insanların içine...

cizgilidefter dedi ki...

telefondan bu yaziyi okumya calisip son cumleyi,pencereyi iki kez acip da okumasina ragmen hatirlamakta gucluk ceken halbuki son cumleyle ilgili yorum yapacak olan biri icin normal,evet son derece normal yazidaki davranislar. :d

kaldırımçocukları dedi ki...

yok anacım biz adem evlatları olarak bindik bi alamete gedeyyoz gıyamete valla :)

Porco Rosso dedi ki...

"Her şeyi unutuyorum, bir çözümü olsa gerek diye her yere notlar almaya başladım. Aldığım notları bile neden aldığımı unuttuğumu fark ettim."

ben o notları bir yerlerde unutuyorum. bulamıyorum bile. sonra yazdığımı da unutuyorum gerçi sorun olmuyor.

ölmek mantıklı. ama iki saat yetmez. şöyle 3-4 gün olsun. kalkınca "amma ölmüşüm be, her yerim tutulmuş" demek lazım.

selin dedi ki...

Ben de oyle biir rüya görmüştüm..
Evleniyordum.. ne alakaysa:D
Hemen nası biri olduğumu öğrenmeye calıstım yani kendimi görmek istiodum ama her rüyamda olduuğum gibi basarısız oldum :/

kaldırımçocukları dedi ki...

Porco Rosso: evet evet kesinlikle öyle olmalı. Bende amma ölmüşüm be! demek istiyorum :)

Melankolia: bende evlendiğimi gördüm bi kaç kez ama ben nasıl ederimde burdan kurtulurum derdindeydim :D